Электронные обращения граждан
Главная/Одно окно/Электронные обращения граждан

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - грамадзяне), і юрыдычных асоб на імя Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь накіроўваюцца і разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў ".

Электронныя звароты грамадзян

Назва і (або) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот*
Прозвішча*
Імя ўласнае або ініцыялы*
Імя па бацьку, (калі такое ёсць)
Адрас месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца вучобы (працы)*
Паштовы індэкс*
Е-mail*
Адказ накіраваць на*
Сутнасць звароту*
Прымацаваць файл
 
Введите символы с картинки*

* - обязательные поля


У адпаведнасці з часткай першай пункта 1 артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей - Закон) электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных дадзеным артыкулам.

Электронныя звароты павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1, абзацамі другім - чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім - пятым пункта 3 артыкула 12 Закона.

У прыватнасці, агульным патрабаваннем для зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб з'яўляецца выклад звароту на беларускай або рускай мове.

Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

    назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы);
    адрас электроннай пошты заяўніка;
    да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
    выклад сутнасці звароту.

Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

    назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
    прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
    да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
    адрас электроннай пошты заяўніка;
    выклад сутнасці звароту.

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

    выкладзены не на беларускай або рускай мове;
    не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
    не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
    не ўтрымліваюць адрасы электроннай пошты заяўніка;
    не ўтрымліваюць электронных копій дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка, які падаў электронны зварот;
    ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
    ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
    падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо па якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў ;
    змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Дзяржкамваенпрама;
    прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
    пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
    з заяўнікам спынена перапіска.

Водгук электроннага звароту

У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы пісьмовай заявы або напрамкі заявы ў электроннай форме.

Адказы на электронныя звароты, а таксама паведамлення заяўнікаў аб пакіданні іх электронных зваротаў без разгляду па сутнасці, аб накіраванні электронных зваротаў для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, спыненні перапіскі, прадаўжэнні тэрміну разгляду зваротаў накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах . Пры гэтым на электронныя звароты могуць давацца пісьмовыя адказы (пісьмовыя паведамленні) у наступных выпадках: калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пісьмовае паведамленне); ў электронным звароце адсутнічае адрас электроннай пошты; у выпадку, калі рашэнне аб накіраванні пісьмовага адказу (пісьмовага паведамлення) прынятае кіраўніком дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі, якія разглядаюць электронныя звароты, або ўпаўнаважаным ім асобай.

Абскарджанне адказаў на звароты

У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці можа быць абскарджана ў вышэйстаячую арганізацыю.

Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае змяшчаюцца ў ёй звесткі і пры наяўнасці